Английский язык (3-й семестр - часть 1-я)
Состав работы
|
|
Работа представляет собой файл, который можно открыть в программе:
- Microsoft Word
Описание
STOP AND CHECK
Упражнение 1.
[cheese map actor favourite toast dentist arrive palace ham village want bring notebook easy expensive chicken journalist dictionary leave friendly interpreter magazine orange night club beach engineer office newspaper funny listen]
Распределите слова из таблички в подходящую колонку. (слова из таблицы):
things to read professions things to eat places verbs adjectives
Упражнение 2. Совместите фразы, данные под номерами с фразами, указанными в рамке, как в примере:
Пример: - Please don’t smoke here. F
1. – A table for four, please. _____
1. – Is that all? _____
2. – Let’s go to the movies. ______
3. – That’s a nice tie. ______
4. – How are you doing? ______
5. – Thanks a lot. ______
6. – What would you like? ______
7. – Have you got the time? ______
8. – Sorry. I haven’t got a match. ______
9. – How much is that? _______
Это рамка ко 2му упражнению:
[a. Great! And you?
b. Thank you.
c. A beer, please.
d. You’re welcome.
e. Thanks anyway.
f. All right.
g. That sounds good!
h. Five dollars, please.
i. It’s about 2:15.
j. Yes, that’s it.
k. This way, please.]
Упражнение 3. Дополните предложения, используя am / 'm not, is / isn't, are / aren't.
1. Vienna _________ in Austria.
2. Where _________ you from?
3. I __________ on holiday. I'm at work.
4. My teacher ________ funny.
5. I _________ hungry. How much ________ a cheese sandwich?
6. Learning English _________ boring!
It's interesting!
Упражнение 4. Вставьте необходимую форму
глагола to be.
1. My sister _____ twenty - two years old. She _____ married.
2. My grandparents _____ pensioners.
3. This woman _____ a housewife.
4. We ______ glad to meet you here.
5. My school friend _____ a typical bachelor.
6. His brother ______ unmarried, but he _____ happy.
7. Now we _____ at the English lesson and we _____ ready to speak English.
Упражнение 5.
Подчеркните нужное местоимение или существительное в притяжательном падеже.
1. David is _____ friend. (my, mine, me)
2. This is _____ new house. (them, theirs, their)
3. This is Bob and this is _____ cat. (my, his, her)
4. This is Clare. _____ is my friend. (he, it, she)
5. Hello, _____ am Sandy. (I, he, it)
Упражнение 6.
Вставьте необходимое количественное слово “many” или “much”:
1. There is _____ snow in winter.
2. How _____ is the book?
3. There aren't _____ pears in the basket.
4. _____ people visit our country.
5. How _____ onions do you want?
6. We need _____ water for washing up dishes.
7. How _____ children are there in your class?
8. There isn't _____ jam on the plate.
9. How _____ money have you got?
Упражнение 7.
В каждом предложении есть ошибка. Найдите её и исправьте.
Пример: Antonia is Italiana.
Antonia is Italian.
1. My wife beautiful.
__________________________________
2. Hans is businessman.
__________________________________
3. You family is very nice.
__________________________________
4. Buses in London are reds.
__________________________________
5. Where is you from?
__________________________________
6. How old is your children?
__________________________________
7. London is a city very big.
__________________________________
Упражнение 8. Составьте диалоги.
Пример:
your name? / Carlos / Spanish / Mexico
A What’s your name?
B My name’s Carlos.
A Carlos?… It’s a Spanish name.
B Yes, but I’m not Spanish.
A Oh, where are you from?
B I’m from Mexico.
Упражнение 9. Дополните предложения, используя фразы из рамки:
[a solicitor, for Lego, in computers, a doctor, for Canon, an accountant, in construction, an estate agent]
1. I'm _______________. I buy and sell houses.
2. I'm ____________________. I work for IBM.
3. I'm __________. I specialize in corporate law.
4. I work ____________________. We produce photocopiers, fax machines, and other office equipment.
5. I'm __________. I work at Guy's Hospital in London.
6. I work __________________, the Danish toy manufacturer.
7. I'm _______________. I work in the financial services’ section.
8. I'm ________________. I work on building
projects in the Middle East.
Упражнение 10.
Подчеркните то слово, которое не входит в данную смысловую группу. Например:
1. partners agents banking managers
2. food clothes restaurants supermarkets
3. transport manufacturing railways lorries
4. staff employer office personnel manager
5. photocopier laptop mobile phone calculator
Упражнение 11. Завершите высказывания, используя предлоги в рамке.
[from for (2) at (2) to (2) on]
1. Ca I have a double room for five nights ……….. 26 February …………. 2 March, please?
2. I’d like to book a flight …………. Madrid ……….. Friday ………… 11am, please.
3. I’d like to book a table ………… nine ……….. eight o’clock, please.
Упражнение 12. Напишите название национальности по названию страны.
1. USA American
2. Ireland
1. Italy
4. Spain
5. France
6. Japan
Упражнение 13. Завершите предложения с помощью a, an или some.
1. I’d like to book a room.
2. I’m …….. accountant.
2. Let’s eat in ……….. Spanish restaurant.
3. Is it ……….. good hotel?
4. Can I have ………… bread and ………. butter, please?
5. Can I have ………. sandwich, please?
6. I’d like …………. potatoes, please.
Упражнение 1.
[cheese map actor favourite toast dentist arrive palace ham village want bring notebook easy expensive chicken journalist dictionary leave friendly interpreter magazine orange night club beach engineer office newspaper funny listen]
Распределите слова из таблички в подходящую колонку. (слова из таблицы):
things to read professions things to eat places verbs adjectives
Упражнение 2. Совместите фразы, данные под номерами с фразами, указанными в рамке, как в примере:
Пример: - Please don’t smoke here. F
1. – A table for four, please. _____
1. – Is that all? _____
2. – Let’s go to the movies. ______
3. – That’s a nice tie. ______
4. – How are you doing? ______
5. – Thanks a lot. ______
6. – What would you like? ______
7. – Have you got the time? ______
8. – Sorry. I haven’t got a match. ______
9. – How much is that? _______
Это рамка ко 2му упражнению:
[a. Great! And you?
b. Thank you.
c. A beer, please.
d. You’re welcome.
e. Thanks anyway.
f. All right.
g. That sounds good!
h. Five dollars, please.
i. It’s about 2:15.
j. Yes, that’s it.
k. This way, please.]
Упражнение 3. Дополните предложения, используя am / 'm not, is / isn't, are / aren't.
1. Vienna _________ in Austria.
2. Where _________ you from?
3. I __________ on holiday. I'm at work.
4. My teacher ________ funny.
5. I _________ hungry. How much ________ a cheese sandwich?
6. Learning English _________ boring!
It's interesting!
Упражнение 4. Вставьте необходимую форму
глагола to be.
1. My sister _____ twenty - two years old. She _____ married.
2. My grandparents _____ pensioners.
3. This woman _____ a housewife.
4. We ______ glad to meet you here.
5. My school friend _____ a typical bachelor.
6. His brother ______ unmarried, but he _____ happy.
7. Now we _____ at the English lesson and we _____ ready to speak English.
Упражнение 5.
Подчеркните нужное местоимение или существительное в притяжательном падеже.
1. David is _____ friend. (my, mine, me)
2. This is _____ new house. (them, theirs, their)
3. This is Bob and this is _____ cat. (my, his, her)
4. This is Clare. _____ is my friend. (he, it, she)
5. Hello, _____ am Sandy. (I, he, it)
Упражнение 6.
Вставьте необходимое количественное слово “many” или “much”:
1. There is _____ snow in winter.
2. How _____ is the book?
3. There aren't _____ pears in the basket.
4. _____ people visit our country.
5. How _____ onions do you want?
6. We need _____ water for washing up dishes.
7. How _____ children are there in your class?
8. There isn't _____ jam on the plate.
9. How _____ money have you got?
Упражнение 7.
В каждом предложении есть ошибка. Найдите её и исправьте.
Пример: Antonia is Italiana.
Antonia is Italian.
1. My wife beautiful.
__________________________________
2. Hans is businessman.
__________________________________
3. You family is very nice.
__________________________________
4. Buses in London are reds.
__________________________________
5. Where is you from?
__________________________________
6. How old is your children?
__________________________________
7. London is a city very big.
__________________________________
Упражнение 8. Составьте диалоги.
Пример:
your name? / Carlos / Spanish / Mexico
A What’s your name?
B My name’s Carlos.
A Carlos?… It’s a Spanish name.
B Yes, but I’m not Spanish.
A Oh, where are you from?
B I’m from Mexico.
Упражнение 9. Дополните предложения, используя фразы из рамки:
[a solicitor, for Lego, in computers, a doctor, for Canon, an accountant, in construction, an estate agent]
1. I'm _______________. I buy and sell houses.
2. I'm ____________________. I work for IBM.
3. I'm __________. I specialize in corporate law.
4. I work ____________________. We produce photocopiers, fax machines, and other office equipment.
5. I'm __________. I work at Guy's Hospital in London.
6. I work __________________, the Danish toy manufacturer.
7. I'm _______________. I work in the financial services’ section.
8. I'm ________________. I work on building
projects in the Middle East.
Упражнение 10.
Подчеркните то слово, которое не входит в данную смысловую группу. Например:
1. partners agents banking managers
2. food clothes restaurants supermarkets
3. transport manufacturing railways lorries
4. staff employer office personnel manager
5. photocopier laptop mobile phone calculator
Упражнение 11. Завершите высказывания, используя предлоги в рамке.
[from for (2) at (2) to (2) on]
1. Ca I have a double room for five nights ……….. 26 February …………. 2 March, please?
2. I’d like to book a flight …………. Madrid ……….. Friday ………… 11am, please.
3. I’d like to book a table ………… nine ……….. eight o’clock, please.
Упражнение 12. Напишите название национальности по названию страны.
1. USA American
2. Ireland
1. Italy
4. Spain
5. France
6. Japan
Упражнение 13. Завершите предложения с помощью a, an или some.
1. I’d like to book a room.
2. I’m …….. accountant.
2. Let’s eat in ……….. Spanish restaurant.
3. Is it ……….. good hotel?
4. Can I have ………… bread and ………. butter, please?
5. Can I have ………. sandwich, please?
6. I’d like …………. potatoes, please.
Дополнительная информация
Работа принята. Зачёт получен)
Похожие материалы
Контрольная работа. Английский язык (1-я часть). 1-й семестр
guiver237
: 18 ноября 2016
Описание:
I. Переведите следующие предложения, выбирая правильный артикль: определённый, неопределённый или нулевой (отсутствие артикля).
1. Can you tell me … way to the nearest supermarket?
2. He does his best to speak … English fluently.
3. In my opinion, the government do not do enough to help … homeless.
4. What did you have for … breakfast this morning?
5. … women live longer than … men.
II. Переведите следующие предложения, обращая внимание на модальные глаголы.
1. You mustn’t phone
50 руб.
Английский язык. 1-й семестр
Джек
: 30 января 2022
Контрольная работа
I. Переведите следующие предложения, выбирая правильный артикль: определённый, неопределённый или нулевой (отсутствие артикля).
1. Can you tell me … way to the nearest supermarket?
2. He does his best to speak … English fluently.
3. In my opinion, the government do not do enough to help … homeless.
340 руб.
Английский язык. 2-й семестр
kolganov91
: 3 сентября 2014
I. Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения. Помните, что объектный и субъектный инфинитивные обороты соответствуют придаточным предложениям.
Some liquids are known to conduct current without any changes to themselves.
Samples of semiconductors with improved properties are reported, to be obtained, on a new installation
II. Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения. Обратите внимание на перевод зависимого и независимого (самостоятельно
70 руб.
Английский язык (часть 1-я)
Bondi
: 11 мая 2021
Переведите предложения, обращая внимание на перевод на русский язык определений, выраженных именем существительным.
The bus stop is not far from here.
Several Moscow University physicists work at this problem.
There are only daylight lamps in this room.
A signal antenna picks up the picture and audio signals.
Submarine telephone cable systems are free from fading and interference.
The modern information explosion cannot be conceived without TV and radio.
15 руб.
Английский язык Часть 1
gystav
: 19 июня 2019
Переведите текст
Задание 1. Переведите следующие предложения, выбирая правильный артикль: определённый, неопределённый или нулевой (отсутствие артикля).
1. Can you tell me the way to the nearest supermarket?
2. He does his best to speak English fluently.
3. In my opinion, the government do not do enough to help the homeless.
4. What did you have for breakfast this morning?
5. Women live longer than men.
Задание 2. Переведите следующие предложения, обращая внимание на модальные глаголы.
1. You
200 руб.
Английский язык (часть 1)
mark114422
: 29 сентября 2018
Английский язык ВСЕ ВАРИАНТЫ
______________
I. Переведите следующие предложения, выбирая правильный артикль: определённый, неопределённый или нулевой (отсутствие артикля).
1. Can you tell me the way to the nearest supermarket?
Вы можете подсказать дорогу до ближайшего супермаркета?
2. He does his best to speak English fluently.
Он делает все возможное, чтобы разговаривать по-английски бегло.
3. In my opinion, the government do not do enough to help the homeless.
_____________
33 руб.
Английский язык (часть 1-я)
erboollat
: 15 марта 2018
At the television receiver the picture and audio signals are picked up simultaneously by a single antenna; the voltages induced in the receiving antenna are fed into the radio frequency stage of the receiver; and the picture carrier and the sound carrier are converted into two separate intermediate frequency signals. One signal corresponds to the sound carrier and the other to the video or picture carrier. Two separate intermediate frequency amplifier channels are employed; one for the picture s
30 руб.
Английский язык. Часть №1
kuzenka
: 27 апреля 2017
1. Переведите предложения на русский язык.
Подчеркните глагол-сказуемое в каждом предложении и определите видовременные формы глаголов и залог.
1. Russion chemical science is successfully...
2. Переведите предложения, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений выраженных именем существительным.
1. This plant reconstruction will be...
3. Подчеркните глаголы “to be” и “to have”. Определите функцию и переведите предложение на русский язык.
1. Her budget is $ 150 a day.
400 руб.
Другие работы
ММА/ИДО Иностранный язык в профессиональной сфере (ЛТМ) Тест 20 из 20 баллов 2024 год
mosintacd
: 28 июня 2024
ММА/ИДО Иностранный язык в профессиональной сфере (ЛТМ) Тест 20 из 20 баллов 2024 год
Московская международная академия Институт дистанционного образования Тест оценка ОТЛИЧНО
2024 год
Ответы на 20 вопросов
Результат – 100 баллов
С вопросами вы можете ознакомиться до покупки
ВОПРОСЫ:
1. We have … to an agreement
2. Our senses are … a great role in non-verbal communication
3. Saving time at business communication leads to … results in work
4. Conducting negotiations with foreigners we shoul
150 руб.
Задание №2. Методы управления образовательными учреждениями
studypro
: 13 октября 2016
Практическое задание 2
Задание 1. Опишите по одному примеру использования каждого из методов управления в Вашей профессиональной деятельности.
Задание 2. Приняв на работу нового сотрудника, Вы надеялись на более эффективную работу, но в результате разочарованы, так как он не соответствует одному из важнейших качеств менеджера - самодисциплине. Он не обязателен, не собран, не умеет отказывать и т.д.. Но, тем не менее, он отличный профессионал в своей деятельности. Какими методами управления Вы во
200 руб.
Особенности бюджетного финансирования
Aronitue9
: 24 августа 2012
Содержание:
Введение
Теоретические основы бюджетного финансирования
Понятие и сущность бюджетного финансирования
Характеристика основных форм бюджетного финансирования
Анализ бюджетного финансирования образования
Понятие и источники бюджетного финансирования образования
Проблемы бюджетного финансирования образования
Основные направления совершенствования бюджетного финансирования образования
Заключение
Список использованный литературы
Цель курсовой работы – исследовать особенности бюджетного фин
20 руб.
Программирование (часть 1-я). Зачёт. Билет №2
sibsutisru
: 3 сентября 2021
ЗАЧЕТ по дисциплине “Программирование (часть 1)”
Билет 2
Определить значение переменной y после работы следующего фрагмента программы:
a = 3; b = 2 * a – 10; x = 0; y = 2 * b + a;
if ( b > y ) or ( 2 * b < y + a ) ) then begin x = b – y; y = x + 4 end;
if ( a + b < 0 ) and ( y + x > 2 ) ) then begin x = x + y; y = x – 2 end;
200 руб.